El president de la Generalitat, Salvador Illa,ha anunciat un paquet d’una vintena de mesures per reduir la burocràcia al sector agrari. Ho ha fet durant la cloenda del Congrés Nacional d’Unió de Pagesos a Mollerussa i ha explicat que el Govern català preveu aprovar la simplificació administrativa dels tràmits a la reunió del Consell Executiu del dimarts.
Entre les mesures que contempla el pla hi ha l’eliminació de la taxa del certificat Sanitari de Moviment del bestiar en situació de malaltia i la supressió de l’obligació de mantenir un Llibre de Gestió de Fertilitzants als agricultors que s’acullin al Quadern Integrat d’Explotació. Illa ha dit que “no és el final de res”, sinó que és “un primer pas per no posar entrebancs”.
Segons ha explicat el president, el Govern d’Illa també crearà una nova categoria d’explotació agrària de caràcter familiar per fer més fàcil la seva gestió.
Illa ha fet aquest anunci en plenes negociacions amb el sector de la pagesia, que té previstes mobilitzacions durant la setmana vinent davant la falta de compliment d’alguns dels acords amb el Govern. Precisament una de les demandes de la pagesia catalana era la reducció de la burocràcia en tots els tràmits administratius.
El president ha assegurat que el seu objectiu és “acompanyar” el sector i “posar-los les coses fàcils”. A més, durant el Congrés d’Unió de Pagesos ha destacat “l’actitud de diàleg i treball conjunt” de tot el Govern català i ha garantit que l’executiu “pren nota de totes les peticions” del sindicat i les “estudiarà, repassarà i valorarà”.

