Tots els esforços de Joan Laporta per salvar la continuïtat de Dani Olmo i de Pau Víctor sembla que seran inútils després de tot, una vegada expirada la data límit del 31 de desembre passat, coneguda, admesa i regulada en funció de la fitxa provisional que el Barça i el jugador van acceptar tramitar en el seu moment, quan, després de les dues primeres jornades de lliga, l’agost passat, es va obrir la porta del darrere i oportuna de la lesió d’un company, Andreas Christensen.
La directiva de Laporta ara afirma haver tornat a la regla 1:1 del fair play financer i no admet una altra solució que la reinscripció de tots dos futbolistes, una postura d’intransigència i de denúncia contra l’actitud al seu judici hostil de LaLiga i de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), amb l’amenaça afegida d’acudir als tribunals ordinaris a partir del dimarts que ve per sol·licitar una cautelar que obligui a la LaLiga a readmetre’ls. Els laments i les queixes de l’equip directiu sonen menys convincents i sòlids de com els pregona la premsa laportista i de com l’argumenten les filtracions des del despatx de la presidència.
Si es mira enrere de veritat, no al viatge de Laporta a correcuita a Qatar i Dubai el desembre passat; ni tampoc a l’esperpèntica jornada del darrer 31 de desembre, quan Laporta no va ser capaç d’aportar mesures judicials a favor de les seves tesis ni tampoc va voler prestar l’aval que ho hagués arreglat tot; ni molt menys aquests diners que, de sobte, podien aparèixer per tornar a la regla de l’1:1 i afrontar sense paranys ni trucs les fitxes dels jugadors, llavors la perspectiva canvia completament.
Laporta i la seva junta, després d’acordar i acceptar a l’agost la fitxa precària de Dani Olmo, amb la data de caducitat anunciada pel 31 de desembre, inexcusablement sabien que abans d’aquesta data terminal havien de trobar una solució, la qual no van ser les empreses inversores de Barça Vision, ni la gira asiàtica milionària, ni la venda de llotges VIP anticipada, ni el magnífic signing bonus del contracte de Nike o les astutes maniobres processals per aconseguir la cautelar sense recórrer finalment a l’aval personal. No existeix, per a aquest fatal desenllaç, ningú més culpable i responsable que Laporta.
La solució actual per aquesta nova exhibició d’incompetència de Laporta és elevar davant els tribunals una demanda que disposi ara, al seu benefici i antull, un canvi de la normativa perquè Dani Olmo pugui ser inscrit en el mercat d’hivern. És a dir, amb marge fins a principis de febrer, com si es tractés d’un fitxatge d’hivern i no d’un futbolista que, per culpa de tants errors de supèrbia i arrogància, va ser tramposament donat d’alta mesos enrere amb un certificat mèdic i, per tant, subjecte a unes determinades condicions.
Si no hi ha un canvi inesperat, perquè LaLiga de Javier Tebas encara no ha confirmat que amb els diners que Laporta afirma haver ingressat el Barça estigui en la regla 1:1, Dani Olmo i Pau Víctor no podran viatjar aquest dissabte amb l’equip a Barbastre per jugar el partit de copa. Ni tampoc, és clar, a l’Aràbia Saudita per disputar la Supercopa la setmana que ve, ni conseqüentment ser alineats en el que queda de temporada, amb les dramàtiques conseqüències que es derivin de la possible desvinculació de Dani Olmo del FC Barcelona.
El jugador, per contracte, pot convertir-se en agent lliure en virtut d’una clàusula que va incloure encertadament a l’estiu en previsió, com ha ocorregut, que Laporta no pogués complir amb la seva promesa d’inscriure’l sense problemes.