Site icon El Triangle

El Parlament insta el Govern a destinar el 25% del pressupost en salut a l’atenció primària

Intervenció de Salvador Illa al Parlament - Foto: ACN, Marta Sierra

El Parlament ha instat el Govern a destinar el 25% del pressupost dedicat a salut a l’atenció primària per “dotar-la dels mitjans necessaris” amb l’objectiu de “reforçar l’autonomia de gestió dels equips per millorar els resultats en salut”. Tots els grups han votat a favor de la proposta, menys ERC i CUP, que s’han abstingut.

Per altra banda, la cambra catalana ha rebutjat un punt de la moció del PPC que demanava “abandonar la imposició lingüística” i que la llengua catalana no fos un requisit, sinó un mèrit professional. Només Vox i el PPC s’hi han mostrat a favor.

El Parlament també ha instat el Govern a fer una llei sobre salut mental i addiccions durant l’any 2025. A través d’una moció proposada per ERC, la cambra ha demanat una llei que inclogui una estratègia única per blindar els drets de les persones en l’àmbit de la salut mental i les addiccions, tal com recomana l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

Aquesta llei hauria d’establir un marc legal “per a la plena recuperació, participació i inclusió de les persones a la societat, lliures d’estigmatitzacions i discriminacions”.

A banda, la cambra ha instat el Govern a aprovar “de forma immediata” el Pacte Nacional de Salut Mental “com a estratègia única i compartida” entre els departaments.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines