El líder de Junts, Carles Puigdemont, ha acusat el president de la Generalitat de Catalunya, el socialista Salvador Illa, de no voler-li aplicar la llei d’amnistia “ni la judicial ni la política”. “No és que no toqui, és que no vol”, ha publicat en un missatge a la xarxa social X.
Puigdemont ha qualificat “d’impròpia” l’actitud “d’algú que hauria de ser el president de tots els catalans”, i ha criticat la decisió de no reunir-se amb ell com “amb la resta d’expresidents”. “Negant-se a mantenir una reunió institucional només s’explica per la seva resistència política a aplicar l’amnistia”, ha continuat.
El president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa, és de viatge oficial a Brussel·les, on es trobarà amb la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, mentre que en la seva agenda no hi ha prevista cap trobada amb Puigdemont.

