Site icon El Triangle

Illa veu la seva presència al 12-O com un gest de normalitat i defensa l’acord de finançament: “No és insolidari”

El president de la Generalitat, Salvador Illa, amb altres autoritats durant la desfilada del 12-O (Javier Barbancho, ACN)

El president de la Generalitat, Salvador Illa, amb altres autoritats durant la desfilada del 12-O (Javier Barbancho, ACN).

El president de la Generalitat, Salvador Illa, veu la seva assistència als actes institucionals del 12-O com una mostra del retorn a la normalitat institucional d’una Catalunya que “es vol implicar en la millora d’una Espanya plural i diversa”. En una conversa informal amb periodistes durant la recepció de Felip VI al Palau Reial, Illa ha defensat l’acord de finançament i ha negat que contingui cap mena d’insolidaritat. També ha apuntat que, tot i les possibles dificultats, es compliran els terminis establerts a l’acord entre ERC i el PSC perquè Catalunya gestioni, recapti i liquidi els impostos.

Illa és el primer president de la Generalitat que ha assistit a la desfilada militar del 12-O des que José Montilla ho va fer el 2010. Abans de l’inici de l’acte ha rebut la salutació de bona part dels ministres del Govern d’Espanyol i ha establert converses amb els presidents d’Andalusia, Juanma Moreno; de la Comunitat Valenciana, Carlos Mazón, i Asturias, Adrián Barbón.

Ha recordat que fins ara no ha vist cap baró autonòmic, tampoc els del PP, defensant el sistema de finançament actual i ha insistit que el sistema pactat entre ERC i el PSC “no és insolidari”. “Res del que jo he signat és insolidari amb la resta d’Espanya i ningú m’ha demanat que siguem insolidaris amb la resta d’Espanya”, ha apuntat.

Illa també ha assegurat que es respectaran els calendaris pactats amb ERC perquè Catalunya gestioni i recapti tots els impostos. “Respectarem l’acord i es complirà el calendari que ens hem marcat”, ha afegit.

També ha assenyalat que la ronda de contactes amb presidents autonòmics que va anunciar a l’acte institucional de l’11 de setembre a Madrid encara no té dates. Ha afegit que té intenció de reunir-se amb els grups parlamentaris.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines