El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha transmès aquest divendres al president de la Xunta de Galícia, Alfonso Rueda, que està disposat a millorar el sistema de finançament, i s’ha compromès a fer-ho al Consell de Política Fiscal i Financera “des de la multilateralitat i tenint en compte les singularitats autonòmiques”.
Sánchez, això sí, no preveu incloure el finançament a l’ordre del dia de la Conferència de Presidents que tindrà lloc durant el mes d’octubre a Santander, com li demanen els presidents del PP, tot i que l’executiu no descarta que se n’acabi parlant, segons ha apuntat el ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, a la roda de premsa que ha ofert després de la reunió.
Per la seva part, Rueda ha tancat files amb l’estratègia del PP i ha considerat que “els acords singulars perjudiquen el conjunt”. El president gallec, precisament, havia demanat a Sánchez un millor finançament i abordar l’assumpte de manera “multilateral” entre totes les comunitats autònomes.