Site icon El Triangle

Els Comuns adverteixen a Illa: “Si busca la geometria variable amb Junts, la legislatura s’enfonsarà”

El primer secretari del PSC, Salvador Illa, i la líder dels Comuns al Parlament, Jéssica Albiach, després de signar l'acord d'investidura (Mariona Puig, ACN)

El primer secretari del PSC, Salvador Illa, i la líder dels Comuns al Parlament, Jéssica Albiach, després de signar l'acord d'investidura (Mariona Puig, ACN).

David Cid, portaveu dels Comuns al Parlament, ha advertit al president de la Generalitat, Salvador Illa, sobre els riscos de buscar una “geometria variable” per governar, especialment si això implica comptar amb Junts. Segons Cid, aquesta estratègia podria conduir a un estancament de la legislatura: “A mitjà termini la legislatura s’enfonsarà”. A més, ha subratllat que l’acord signat entre PSC i Comuns per a la investidura d’Illa estableix una “agenda clarament d’esquerres” i que qualsevol intent d’Illa de negociar amb Junts podria socavar l’estabilitat de la legislatura.

Cid ha afirmat que estan “molt orgullosos de l’acord”, que estableix un programa progressista que és “incompatible amb el model de país” que proposa JxCat. Ha alertat que buscar “acords puntuals” amb Junts podria ser “pa per avui i fam per demà” i ha insistit que Illa cometaria “un error” en alternar acords tant amb JxCat com amb els seus socis d’investidura. En la seva opinió, el PSC hauria d'”emancipar-se” de Junts per assegurar una legislatura estable que pugui abordar temes crucials com la finançament i l’habitatge.

Sobre la composició del nou Govern d’Illa, Cid ha indicat que no li “sorprèn” l’elecció d’exconsellers de CiU en càrrecs clau, encara que ha reconegut que l’executiu és “més conservador” del que li hauria “agradaria”. Malgrat això, ha valorat positivament alguns nomenaments que “van en la línia” de l’acord amb Comuns. Cid ha subratllat que Comuns estarà “molt atent i vigilant” davant la gestió de la consellera de Salut, Olga Pané, amb qui se senten “molt allunyats des d’un punt de vista ideològic”, i ha deixat clar que la relació amb el PSC dependrà del “compliment de l’acord”.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines