El president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha denunciat en un acte multitudinari a Madrid que l’amnistia és una “indignitat” i que suposa un “frau”. “Espanya no va votar democràticament que visquem aquesta tessitura”, ha afirmat Feijóo aquest diumenge al migdia davant de milers de persones i de dirigents i exdirigents del partit. Segons Feijóo, concedir l’amnistia als responsables del procés implica atacar la “igualtat” de la ciutadania de l’estat espanyol sense que hi hagi “consentiment” de la majoria.
“La llei ha de ser igual per a tots començant pels polítics”, ha argumentat, perquè “si no són iguals és una tupinada”. El líder del PP ha acusat el líder socialista, Pedro Sánchez, de ser el “responsable” i al PSOE de ser “còmplice”.
“Ell sabrà com vol ser recordat en la història del nostre país”, ha dit Feijóo sobre Sánchez. En canvi, el líder del PP ha assegurat, a 48 hores de sotmetre’s al debat d’investidura al Congrés, que té “molt clar” que ell defensa “la llibertat, la igualtat i la dignitat” dels espanyols amb independència de si “passarà o no per la presidència del Govern”. “No som uns beneits. No ens empassem això”, ha afirmat.