Feijóo diu al rei que només necessita quatre diputats per arribar a la majoria absoluta

Assegura que mantindrà la "col·laboració" amb Vox, però aposta per un govern dels populars en solitari

Bluesky
Alberto Núñez Feijóo, intervenint al Senat

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha traslladat aquest dimarts al rei Felip VI que està disposat a sotmetre’s al debat d’investidura. Li ha recordat que disposa del suport de 172 diputats (PP, Vox, UPN i CC), “a només quatre de la majoria absoluta”, i que va guanyar les eleccions del 23-J.

“La meva intenció, si es produeix l’encàrrec, és mantenir contactes amb els grups parlamentaris a partir del pròxim dilluns per conèixer de primera mà els seus plantejaments”, ha dit. Ha apuntat que la pretén mantenir la “col·laboració” amb Vox, però el seu objectiu és conformar un govern del PP “en solitari”. Ha defensat presentar-se com a candidata és el seu “deure”.

Feijóo ha comparegut en roda de premsa al Congrés dels Diputats després de reunir-se amb el rei Felip VI, que ara haurà d’adoptar una decisió i comunicar a la presidenta del Congrés, Francina Armengol, si proposa algun dels dos candidats per a la investidura o bé si els dona un marge de temps per assolir acords abans d’una nova ronda de consultes.

Segons Feijóo, la ronda de consultes ha deixat clar que no hi ha cap formació que ostenti la majoria absoluta, i l’absència dels partits independentistes en les visites al rei demostra que “no els interessa la governabilitat i no respecten les nostres institucions democràtiques” i, per tant, “ens aniria malament un govern que se sustenti en ells”. Ha contraposat que, mentre ell està “a quatre escons de distància” de la majoria, Sánchez està “a la distància d’una amnistia i un referèndum d’independència”.

El líder del PP ha recordat que la seva formació va guanyar les eleccions i ha estat capaç de segellar acords amb tres formacions, Vox, UPN i CC. “Si es produeix l’encàrrec em proposo representar a la investidura a una immensa majoria que desitja preservar la dignitat democràtica”, ha dit.

(Visited 47 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari