Oriol Soler surt en defensa de les subvencions al seu grup Som* davant les crítiques de JxCat

Carles Puigdemont ha instrumentat una campanya contra ERC i els mitjans de comunicació propers a aquest partit usant les dades de la Memòria de la Publicitat Institucional de 2020 difoses per Jaume Giró

Diverses publicacions del grup Som*, d'Oriol Soler

El director general de Som*, Oriol Soler, s’ha vist obligat a difondre un comunicat on rebutja les crítiques de favoritisme envers el seu grup en el repartiment de la publicitat institucional als mitjans de comunicació el 2020. JxCat ha llençat una campanya d’acusacions contra aquest repartiment que, l’any passat, depenia del Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda, dirigit aleshores per l’actual president de la Generalitat, Pere Aragonès. Aquesta campanya l’han impulsat portals digitals alineats amb JxCat, com Vilaweb, ElMón o Larepublica i nombrosos càrrecs i simpatitzants del partit que presideix Carles Puigdemont que s’hi han sumat a través de missatges a Twitter.

L’editor de Vilaweb, Vicent Partal, va redactar un editorial on afirmava que “considerem que el problema no és tan sols la intenció de premiar la premsa de partit i castigar la premsa independent, sinó que considerem que és una inversió publicitària desproporcionada”. ElMón, en un article titulat “Així funciona el dit del Govern en la publicitat institucional” es queixava que el grup Som*, que lidera Oriol Soler, havia rebut uns ingressos de 729.287 euros per diverses revistes –Sàpiens, Cuina, Descobrir- i alguns mitjans comarcals que hi estan vinculats. Larepublica.cat era més directe i titulava així l’article que va dedicar a aquest tema: “Vilaweb, La República i El Punt Avui, els mitjans digitals més castigats, per la gestió, per part d’ERC, de la publicitat institucional del govern”.

La polèmica ha esclatat després que el nou conseller d’Economia i Hisenda, Jaume Giró, nomenat a proposta de JxCat, de qui ha passat a dependre la secretaria de Difusió i Atenció Ciutadana que reparteix la publicitat institucional, fes públiques les Memòries dels anys 2019 i 2020 de la Comissió Assessora que l’analitza. En la Memòria del 2020 hi consta que El Punt Avui va ingressar 257.187 euros en concepte de publicitat institucional, Vilaweb, 129.111 euros, i La República, 42.956 euros. ElMón en va rebre 162.027. El Nacional, portal també en la línia de JxCat, no ha participat en aquesta discussió. El 2020, el digital dirigit per José Antich va rebre 591.475 euros per difondre campanyes de publicitat del govern català.

Davant les crítiques, Oriol Soler assegura en el “Comunicat sobre els ingressos públics en el món de la cultural, l’edició i la comunicació” que va penjar el 3 d’agost al portal som.cat que “totes les ajudes públiques que rep la cooperativa Som* estan atorgades de forma merescuda i argumentada segons el pes que tenen els nostres projectes a cada àmbit on actuen i la capacitat de generar impacte i crear llocs de treball” i acaba afirmant que “qualsevol dada sobre el finançament públic de Som* s’ha de llegir en aquest context i, per tant, la proporcionalitat de qualsevol ajuda rebuda s’ha de valorar tenint en compte les inversions totals dels projectes portats a terme, la seva penetració social i impacte cultural, i la seva capacitat de crear llocs de treball”.

La persona a qui Jaume Giró ha triat perquè reparteixi la publicitat institucional a partir d’ara és Jofre Llombart, que des del maig de 2019 era subdirector de RAC1, empresa radiofònica del grup Godó, que va rebre 1.929.346 euros per la publicitat de la Generalitat que va emetre l’any passat. Potser no és la persona adequada per encarregar-se d’aquesta feina.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

NOTÍCIES RELACIONADES

avui destaquem

Deixa un comentari

Notícies més llegides