Els periodistes de la CCMA amb llicència per opinar a les xarxes reclamen un govern independentista

Arcadi Alibés vol “independència o independència”, Xavier Valls està feliç perquè “el bloc borbònic no suma”, Pere Mas diu que “Illa és la ‘new’ Arrimadas” i Toni Soler que “representa els que no volen passar pàgina”

Cruanyes, Pla, Baños, Alibés, Moliner, Domínguez, Eroles, Andreu, Mas, Rahola, Roger de Gràcia i Valls, redactors i col·laboradors de TV3 i Catalunya Ràdio

Els periodistes i famosos de TV3 i Catalunya Ràdio que infringeixen sistemàticament el Llibre d’Estil de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals  (CCMA), que prohibeix que expressin opinions polítiques a les xarxes socials, han continuat fent-ho després de les eleccions i han bolcat a Twitter i a altres mitjans de comunicació les seves reflexions sobre els resultats electorals. Aquestes reflexions apunten a l’exigència d’un govern d’ERC, JxCat i la CUP i estan farcides de crítiques i comentaris despectius envers la resta de partits. La seva lectura d’aquests resultats és que l’aposta dels socialistes per la candidatura de Salvador Illa a la presidència de la Generalitat ha fracassat i que els independentistes han aconseguit els seus objectius de mantenir la majoria absoluta al Parlament i de superar el 50% dels vots emesos.

Aquests treballadors de la CCMA treuen importància al fet que els tres partits independentistes que volen que formin govern hagin perdut prop de 720.000 vots en relació a les eleccions al Parlament del desembre de 2017. Roger de Gràcia, el periodista més ben pagat de Catalunya Ràdio i que des de fa unes setmanes també presenta el programa Batalla monumental a TV3, va encaixar malament que un altre periodista, Enric Juliana, publiqués un tuit en el qual demostrava que els partits nacionalistes mai havien tingut un percentatge tant baix de vots en relació al cens com aquest diumenge, llevat a les eleccions del 2006. “Dancing Juliana”, va replicar De Gràcia. Una estona més tard escrivia enfadat: “perquè la porqueria aquesta del cens només funciona pels indepes o, jo què sé, el PSC ha tret 33  escons amb la mateixa xifra. No sé, sóc de lletres però igual gilipolles no”. Eduard Voltas, periodista vinculat a ERC, li va demanar a Juliana les dades del bloc no independentista. S’hi va animar Nicolás Valle, reporter de TV3: “ja t’ho dic jo. 2017: 35%. 2021: 24%”. I va afegir que “no sé quin sentit té una estadística així sense comparar”. Pere Mas, el director del programa FAQS de les nits de dissabte a TV3, des del seu perfil de Twitter presidit per un llaç groc també va retuitejar un missatge de Voltas on deia que “Illa és la new Arrimadas” i un altre d’un usuari que considerava que l’efecte Illa era igual a la majoria absoluta independentista.

La secció d’Esports de TV3 sempre està en primera línia de combat a Twitter a favor de la causa independentista. Xavier Valls, un dels periodistes més veterans d’aquesta secció, va fer els seus càlculs: “El bloc borbònic no suma ni tots junts”. Xavi Lemus, de la mateixa secció, va retuitejar el missatge d’un dirigent de l’Assemblea Nacional Catalana que aplaudia que “amb quasi bé el 100% escrutat, tenim la majoria independentista més àmplia de la història”. Joan R.Vallvé, també d’Esports de TV3, va lamentar que “més de mig milió d’independentistes que van votar el 2017 avui s’han quedat a casa”. Si no hagués estat així “la victòria hauria estat extraordinària” va afegir al seu comentari de Twitter.

Arcadi Alibés, un dels rostres històrics de la informació esportiva de TV3, va retuitejar missatges de Joan R.Vallvé i també el d’una usuària de la xarxa convençuda que la gent vol “independència o independència”. Aquella nit també va reenviar la notícia del digital elmon.cat que informava que “l’ANC demana que s’apliqui el mandat de l’1-O després de superar el 50% dels vots”.

Tot l’equip del programa Està passant, dels vespres a TV3 hi va dir la seva. A part del seu director Toni Soler, que va escriure al diari ARA que el PSC d’Illa “representa, paradoxalment, els que no volen passar pàgina, els que volen cronificar el conflicte i la repressió”, Jair Domínguez, Òscar Andreu o Marc Giró es van considerar autoritzats a saltar-se de nou el Llibre d’Estil de la CCMA. Marc Giró va suggerir al programa de l’endemà de les eleccions, que els diputats de Ciutadans que hagin perdut l’escó que s’afiliïn al PSC perquè no veu diferències entre els dos partits. Òscar Andreu s’ha inflat a opinar a través de Twitter. “Ha de ser molt frustrant tenir a favor gran part dels mitjans, dels jutges, la poli, l’exèrcit, la monarquia i milions de nacionalistes de dretes cridant ‘a por ellos’ i milions de nacionalistes d’esquerres mirant cap a una altra banda… i ni així, tu!”, és un d’aquests molts missatges partidistes d’Andreu. Jair Domínguez es va sumar als que defensen respostes violentes davant l’ascens de Vox. A la secció diària que comparteix amb l’humorista Peyu a El matí de Catalunya Ràdio va dir que “al feixisme no se’l combat a les urnes, se’l combat amb un cop de puny a la boca”.

Domínguez va fer aquesta crida a la violència en el primer programa d’El matí a Catalunya Ràdio després de les eleccions. Laura Rosel, la seva directora i presentadora, va convidar a valorar els seus resultats a quatre periodistes de mitjans independentistes –Jaume Roures, Gemma Liñán, Jordi Barbeta i Ferran Espada– i un d’El Periódico de Catalunya (Fidel Masreal). Juanjo Sáez, el dibuixant que va fer una vinyeta per aquest programa en què identificava els vots a Salvador Illa com a escombraries, feia aquest anàlisi brillant del resultat electoral: “Em sap greu però els hauria anat millor amb Iceta”.

Antonio Baños, tertulià fix a Els matins de TV3, es va lamentar de la proposta d’IU que es formi un govern d’esquerres a la Generalitat escrivint que “és collonuda l’esquerra borbònica: els del GAL, Marlaska, Calviño i el 135 són progressistes. La CUP no existeix”. Baños va retuitejar un montatge fotogràfic on es veia Salvador Illa i la segona candidata del PSC per Barcelona, Eva Granados, ensenyant un cartell on es llegia: “O passes pàgina o t’enviem a la presó”. Granados va ser entrevistada per Xavier Graset al programa especial Més 324 del dilluns. La va interrompre permanentment i li va discutir totes les seves afirmacions, com ja havia fet en una altra entrevista durant la campanya electoral. Baños es va afegir a la festa. “Quina mala persona”, va tuitejar després de l’entrevista. Es referia a Granados, no a Graset.

Dues clàssiques de la propaganda independentista a TV3 –Pilar Rahola i Empar Moliner– no van faltar a la seva cita dels dilluns al programa de les tardes Tot es mou. Rahola va aprofitar per dir que “els que votem independència” necessitem ara una estratègia, un full de ruta i terminis concrets. “Illa ha perdut estrepitosament” i “l’independentisme ha guanyat en les pitjors condicions”, va ser la seva lectura de l’escrutini definitiu dels vots.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

NOTÍCIES RELACIONADES

avui destaquem

2 comentaris a “Els periodistes de la CCMA amb llicència per opinar a les xarxes reclamen un govern independentista”

  1. Aquest article és informatiu o d’opinió?
    Es fà una afirmació “… Els periodistes i famosos de TV3 i Catalunya Ràdio que infringeixen sistemàticament el Llibre d’Estil de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), que prohibeix que expressin opinions polítiques a les xarxes socials..” no l’he trobat al llibre esmentat
    Ni al apartat “1.GUIA EDITORIAL” ni “2.MANUAL D’ús”.
    Podrien aclarir ON prohibeix les expresions a les xarxes socials?

    Gràcies

    Respon

Deixa un comentari