Puigdemont acusa Vicent Sanchis de posar TV3 al servei dels interessos d’Esquerra Republicana

Ramon Cotarelo diu que l’han vetat per ser crític amb el partit de Junqueras i tuitaires propers a JxCat destaquen que el marit del presentador Toni Cruanyes és el cap de gabinet de Marta Rovira

Carles Puigdemont considera que el director de TV3, Vicent Sanchis, ha posat la televisió pública al servei dels interessos d’Esquerra Republicana. Ja fa mesos que persones estretament vinculades a l’expresident de la Generalitat i cap de llista de JxCat a les properes eleccions al Parlament acusen TV3 de perjudicar els interessos d’aquest partit i decantar-se clarament per ERC. Un dels que amb més insistència i amb paraules més gruixudes ha assumit aquest plantejament és Ramón Cotarelo, que va ocupar el darrer lloc de la llista de Girona de JxCat a les eleccions generals de 2019. Cotarelo, molt actiu a Twitter, fa molt temps que denuncia que TV3 l’ha vetat a les tertúlies dels seus programes i ho atribueix a la influència que té sobre Sanchis un dels homes de confiança d’Oriol Junqueras, Sergi Sol, habitual tertulià a diversos programes de la casa.

Del to de les crítiques de Cotarelo n’és bona mostra el missatge que va pujar a Twitter comentant-ne un altre d’Antoni Castellà, dirigent de Demòcrates, partit que s’ha integrat a les llistes de JxCat després de fer-ho en les d’ERC a les anteriors eleccions al Parlament. Castellà es va queixar el passat dia 29 de desembre de la piulada oficial del canal 3/24 en què s’afirmava que Demòcrates s’havia incorporat a les llistes de JxCat després que ERC trenqués l’acord amb aquest petit partit perquè havia participat en una reunió amb partits xenòfobs i d’extrema dreta independentistes. Castellà va escriure: “Fa 2 anys, Demòcrates va donar el pacte per trencat quan ERC va renunciar a la via unilateral. Va home! Que sou un mitjà públic!”. Ramon Cotarelo es va sumar a la seva crítica. “Són un mitjà públic privatitzat pels feixistes de ERC que monopolitzen  els mitjans públics catalans com aparells de propaganda espanyola, veten els discrepants i difamen l’independentisme”, va contestar-li.

El president de la Cambra de Comerç i candidat número 3 de JxCat per Barcelona a les properes eleccions, Joan Canadell, també es va disgustar amb la forma com TV3 va informar del trencament entre ERC i Demòcrates. Ho va mostrar també a Twitter: “Demano reflexioneu què vol transmetre aquesta notícia. Pensàvem que el joc brut era a la caverna espanyola… On vas Catalunya? On et volen portar alguns, Catalunya? Inacceptable!!”. El cap de l’oficina de Carles Puigdemont com a expresident de la Generalitat, Josep Lluís Alay, va comentar el missatge del 3/24 amb un molest “aquest tuit també té premi a la desinformació”.

A les crítiques dels dirigents i personatges destacats propers a Puigdemont contra TV3 s’hi sumen immediatament els nombrosos integrants i els bots vinculats a l’independentisme intransigent. Sara Sánchez, columnista de larepublica.cat, qualificava Helena García Melero, Lídia Heredia i Cristina Puig, presentadores del programa amb què TV3 va acomiadar 2020 de “Las ángeles de Sergi” (en al·lusió a Sergi Sol). “Les coses s’estan posat molt cruanyes darrerament…”, va deixar escrit un tuitaire que es presenta com a Ellen Ripley. La referència a Toni Cruanyes, presentador del TN vespre, s’entenia gràcies a un missatge del tuitarie Ralf: “El marit de Toni Cruanyes a les llistes d’ER, per exemple”.  El marit de Cruanyes és Eugeni Villalbí, cap del gabinet de la secretària general d’ERC, Marta Rovira, i candidat d’ERC a la llista de Barcelona al Parlament.

A tot aquest bombardeig, Vicent Sanchis respon argumentant a qui el vulgui escoltar que malgrat que el telefona molta gent per pressionar-lo, ell es resisteix. Reconeix que Carles Puigdemont l’ha trucat. David Madí, mà dreta d’Artur Mas quan va ser president de la Generalitat i ben relacionat amb Puigdemont, li va dir a Pilar Rahola, en una de les converses que s’han fet públiques arran de les investigacions judicials sobre el finançament il·legal de CDC, que Sanchis juga sempre a “cavall guanyador” i ara creu que aquest cavall és ERC. Rahola li va contestar que ERC és un partit estalinista i que se’l carregarà quan menys s’ho esperi. La guerra JxCat-ERC també es juga, i molt fort, a la redacció i les màximes instàncies directives de TV3.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

NOTÍCIES RELACIONADES

avui destaquem

4 comentaris a “Puigdemont acusa Vicent Sanchis de posar TV3 al servei dels interessos d’Esquerra Republicana”

  1. Només demano que tot surti a la llum. Després, cadascú podrà jutjar i no dubteu que tard o d’hora sabrem qui ha tingut millor comportament davant els ciutadans de Catalunya.

    Respon

Deixa un comentari

Notícies més llegides