Hisenda continuarà controlant els comptes de la Generalitat

El delegat Millo garanteix el final del 155 si es forma un Govern "d'acord amb la llei"
Bluesky
Afegeix EL TRIANGLE com a preferit a Google
Enric Millo, delegat del govern
Enric Millo, delegat del govern

El delegat del Govern a Catalunya, Enric Millo, explicava en una entrevista a 8TV que «les mesures de control de despeses i tresoreria que Hisenda ja exercia sobre la Generalitat abans del 155 no s’aixecaran perquè són mesures que el Govern espanyol pot mantenir».

Pel que fa a l’article 155, tot i les veus que reclamen la prolongació, Millo garanteix el seu final «tan aviat es formi un Govern d’acord amb la llei i la Constitució».

Això no obstant, el mateix president del Govern, Mariano Rajoy, s’ha compromès amb Sánchez i Rivera a reactivar l’esmentat títol de la Carta Magna a la primera il·legalitat del futurible Executiu.

D’altra banda, ha transcendit que JxCat valora la possibilitat de nomenar consellers als titulars que van ser destituïts a l’empara del mateix 155 i desitgin tornar a les seves carteres, com és el cas de Jordi Turull i Josep Rull –a la presó– i Lluís Puig –a Bèlgica. «Espero que no es plantegi aquesta opció, perquè no té cap sentit, no crec que a cap govern li convingui», ha advertit Millo, que també ha avançat que en cas de ser així ho estudiaran: «S’haurà de veure si jurídicament respon a la legalitat».

Millo també s’ha referit al primer acte de Torra com a president electe, aquest dimarts, quan viatja a Berlín per reunir-se amb el seu predecessor en el càrrec, Carles Puigdemont: «És una mala manera de començar», ha advertit. «Espero que es pagui el viatge de la seva butxaca», ha reblat.

(Visited 40 times, 1 visits today)

Notícies Relacionades

Et pot interessar

Feu un comentari