ElTriangle.eu - Diari digital d'informació, anàlisi i opinió

ElTriangle.eu - Diari digital d'informació, anàlisi i opinió

CATALÀ CASTELLÀ
22-01-2018
Amb qui passa comptes 'El Periódico' per la nota de la CIA?
Sala-i-Martin, al seu programa de TV3, Economia en colors | Foto: TV3
El Periódico de Catalunya ha atret l'atenció informativa per dos motius aquest dilluns. D'una banda, per l'ERO anunciat per la seva empresa editora, Grupo Zeta, que pretén reduir en un 45% la massa salarial. D'altra banda, perquè ha publicat una nova informació sobre la controvertida nota amb què va destapar que els Mossos d'Esquadra havien rebut un avís antiterrorista procedent de la intel·ligència dels EUA abans dels atemptats de Barcelona i Cambrils del passat mes d'agost.

En aquest cas, han explicat que els Mossos van intentar destruir l'alerta original remesa en anglès entre molts altres documents -36 caixes- que finalment van ser interceptats per la Policia Nacional abans no fossin cremats en una incineradora de Sant Adrià de Besòs. Així mateix, en aquesta darrera informació, que va signada pel director del diari, Enric Hernàndez, s'especifica que els Mossos han pogut analitzar els documents i certifiquen que no han estat manipulats. A més, un portaveu de la policia catalana citat per El Periódico afegeix que els escrits es corresponen amb l'alerta revelada pel mateix diari l'agost i que existeix una còpia als arxius del Departament d'Interior de la Generalitat.

A partir d'aquesta constatació, El Periódico ha passat comptes amb tres dels personatges públics més rellevants favorables a la causa independentista que, entre molts altres, van ridiculitzar el diari i el seu director. Recorda, en aquest sentit, que el fundador de Wikileaks, Julian Assange, el qual ara s'absté de parlar de Catalunya-Espanya per exigència del seu amfitrió a Londres (l'Equador), va dir que Enric Hernàndez hauria d'haver plegat pel seu "clar intent d'enganyar el públic".

Així mateix, ha assenyalat la columnista de La Vanguardia Pilar Rahola i l'economista i presentador de TV3 Xavier Sala-i-Martin per haver amplificat el missatge d'Assange. De Sala-i-Martin recorda que va acusar Hernàndez de falsificar la controvertida nota i el titlla de "propagandista". Quant a Rahola, recupera un tuit en to burleta amb què interpel·lava el director d'El Periódico: "que diu la CIA que no sap res de la teva noteta, Glups. I ara què farem?". Sense concretar més noms propis, també evoca que els mitjans públics de la Generalitat i nombrosos digitals "subvencionats es van sumar amb ardor al linxament".
Escriu un comentari
* Camps obligatoris

Amb el suport de: