ElTriangle.eu - Diari digital d'informació, anàlisi i opinió

ElTriangle.eu - Diari digital d'informació, anàlisi i opinió

CATALÀ CASTELLÀ
J. Bruc 20-10-2017
Jaume Roures torna a estar en l’ull de l’huracà
Investigació judicial a Suïssa pel tripijoc en la comercialització dels drets de TV dels quatre pròxims Mundials de futbol
Nasser Al-Khelaifi (e.) ha trencat el mercat del futbol amb els desmesurats fitxatges que ha fet aquest estiu, com el del jugador Mbappé (d.).
Forces poderoses i influents que actuen des dels Estats Units en col·laboració amb la nova FIFA -disposada a netejar el seu nom i la seva malmesa reputació- estan situant a Mediapro i a Jaume Roures, però sobretot al seu soci principal de Bein Sports, el milionari qatarí Nasser al-Khelaifi, en el punt de mira d’un gran negoci internacional de diner negre, suborns i corrupció amb la compra-venda i explotació dels drets de televisió de les grans competicions del futbol. Ara li ha tocat a l’amic de Jaume Roures, soci al seu canal espanyol de retransmissions esportives, ser investigat amb fundats indicis d’haver aconseguit els drets dels propers quatre Mundials de forma irregular.

El setge al voltant de l’enorme poder econòmic de Qatar al món, amb l’objectiu d’evitar que la seva supervivència depengui exclusivament del gas, s’ha aguditzat amb l’obertura d’una investigació penal contra el seu empresari més popular i conegut, el president del París Saint-Germain (PSG) i fundador de la companyia audiovisual Bein Media, Nasser al-Khelaifi, i l’antic número dos de la FIFA, Jerome Valcke.

Hi ha fundades sospites que tots dos van cometre suborn, administració delictiva, frau i falsedat documental en la venda dels drets televisius dels quatre pròxims Mundials de futbol, inclòs el de Qatar 2022. Darrere d’aquest moviment de la justícia Suïssa, on té la seu oficial la FIFA, s’endevina també el gran interès dels Estats Units per demostrar que tant en l’adjudicació dels drets de televisió d’aquest Mundial, el de Rússia (2018) i els dos següents al de Qatar, com en la mateixa elecció de la seu de l’emirat per al 2022, es van produir episodis de corrupció, suborn i compra de vots dels membres de la FIFA participants en la designació. Fa temps que des dels Estats Units s’havia impulsat també una investigació sobre l’assignació dels drets de televisió de les federacions dels països centre i nord-americans de la fase prèvia de la Copa del Món. L’informe del Departament de Justícia afirma que almenys tres alts càrrecs de Media World, la filial de la catalana Mediapro a Miami, es van veure embolicats en actuacions de suborn, blanqueig de capital i frau. Existeixen, a més, declaracions de culpabilitat que avalen les acusacions.

En el cas de Nasser al-Khelaifi, el conegut caçador de cracs del futbol com Neymar i Mbappé aquest estiu, la investigació afecta directament a la seva poderosa empresa de comunicació Bein Media Group i a qui va ser la mà dreta de Joshep Blatter, el destituït, inhabilitat i defenestrat expresident de la FIFA. Es tracta de l’exsecretari general, Jérôme Valcke, que també porta un temps apartat de la vida de corrupció i favoritismes de la FIFA durant el mandat de Blatter.

La justícia suïssa considera que Al-Khelaifi hauria subornat Valcke mitjançant el regal d’una impressionant residència a Porto Cervo (Sardenya). Els indicis apunten que hauria rebut favors indeguts a canvi de la concessió dels drets de televisió dels Mundials del 2018, 2022, 2026 i 2030, dos d’ells encara per concedir.

LLEGEIX EL REPORTATGE COMPLET A L'EDICIÓ EN PAPER D'EL TRIANGLE D'AQUESTA SETMANA
Escriu un comentari
* Camps obligatoris

Amb el suport de: