ElTriangle.eu - Diari digital d'informació, anàlisi i opinió

ElTriangle.eu - Diari digital d'informació, anàlisi i opinió

CATALÀ CASTELLÀ
15-09-2017
Què li retreuen a Jordi Graupera?
| Foto: Jordi Graupera
El filòsof independentista Jordi Graupera, que exerceix de professor a la New York University, ha escrit una llarga reflexió per explicar que deixa de col·laborar al diari Ara, on hi publicava dos articles mensuals. La raó és que el consell d’administració i editorial del diari va decidir no inserir la publicitat institucional de la precampanya del referèndum de l’1-O per evitar la possible imposició de multes arran de la suspensió de la llei dictada pel Tribunal Constitucional.

Però aquesta decisió, comunicada a través del seu bloc, ha suscitat controvèrsia. Alguns lectors li retreuen la seva hipocresia, ja que Jordi Graupera continua col·laborant normalment en el programa de Jordi Basté a RAC1 i l’emissora dels Godó, igual que el diari Ara, tampoc no ha emès l’anunci de la Generalitat. “Si a RAC1 no fan la campanya institucional, com és que hi segueixes anant?”, li etziben en un comentari al seu bloc.

La nota del consell d’administració i editorial del diari Ara ha aixecat polseguera i continua provocant controvèrsia. Molts subscriptors s’han donat de baixa, la redacció del diari ha emès un comunicat on desautoritza aquesta mesura i un dels accionistes de l’empresa i membre del consell editorial, Toni Soler, també ha mostrat la seva disconformitat. Des del sector independentista, l’editora del diari Vilaweb, Assumpció Maresma, ha adreçat un dur article contra el president del diari Ara, l’empresari Ferran Rodés, on li retreu que forma part de les “200 famílies que manen sempre a Catalunya” i de “fer passar gat per llebre”.
Escriu un comentari
* Camps obligatoris