La situació dels mitjans de comunicació del Grupo Zeta (El Periódico, Sport, Interviú, Tiempo…) és crítica, amb nombroses retallades de plantilles i degradació persistent de les condicions de treball dels periodistes, que han estat obligats a acceptar la reducció de les seves nòmines. Per això, la divulgació de la fortuna personal del seu editor, Antonio Asensio Mosbah, feta pública pel digital Vozpópuli, ha provocat una onada d'indignació en les delmades redaccions d'aquest grup periodísic.

Segons informa Vozpópuli, la SICAV que presideix Antonio Asensio i que està dipositada en el banc suís UBS, acumula 99,1 milions d'euros i no ha parat de créixer en els últims anys. Contrasta aquesta sòlida posició financera de l'editor amb la dramàtica situació de les seves publicacions, que han passat de tenir una plantilla de 2.500 treballadors a menys de la meitat. També està molt emprenyada amb Antonio Asensio la banca creditora, que té contrets préstecs per uns 100 milions d'euros amb el Grupo Zeta i que es considera permanentment xulejada i enganyada per l'editor, que passa del dia a dia de la gestió empresarial i està refugiat en la seva mansió de Madrid.

Entre els damnificats per aquest estrany comportament d'Antonio Asensio –que és l'hereu de l'imperi periodístic creat pel seu pare- hi ha l'Institut Català de Finances (ICF), el banc de la Generalitat, a qui deu 13 milions d'euros. Durant aquest 2018 és previst que el Grupo Zeta continuï practicant noves retallades de plantilles, rebaixes de salaris i venda d'actius, com ja a fer amb el segell editorial Ediciones B. Entre els rumors que circulen hi ha una possible venda del diari Sport –que ha patit una duríssima reestructuració de la redacció- al magnat Jaume Roures (Mediapro), interessat en tenir una palanca mediàtica d'influència sobre el Barça.