Gregorio Morán va deixar de publicar a La Vanguardia fa un any queixant-se que li havien censurat un article. Ara ha tornat a denunciar el mateix i ha anunciat que deixa d’escriure a Crónica Global.

El columnista ha pujat a la plataforma Scribd un document on afirma que l’article que havia de publicar el darrer dissabte de juliol “va ser prohibit”. Hi retreu al director de Crónica Global: “Me engañasteis al decirme que ese día no saldrían artículos de opinión y ahora me entero por ti que ni fue publicado ni lo será. En Cataluña hemos pasado de la dictablanda de Pujol a la de La Caixa y La Vanguardia del Conde de Godó. No hemos avanzado mucho salvo en desvergüenza. Es significativo que el artículo censurado se titule «De la miseria del gremio». Se despide. Gregorio Morán”.

En el mateix document, que ha difós a Twitter l’escriptor Javier Pérez Andújar, Morán inclou l’article que lamenta no haver pogut publicar a Crónica Global. Es tracta d’una crítica a destacades figures del Grup Godó i La Vanguardia en particular que comença referint-se a la situació als jutjats de la seva sortida del diari. Morán escomet el director d'aquest rotatiu, Màrius Carol, la dona d’aquest, Teresa Lloret, i l’exdirector José Antich.

També assenyala ressons de l’època pujolista i ataca el pare de l’actual comte de Godó, citant Gaziel: “Fue su confidente y de él escribió las páginas más agrias que se hayan escrito nunca sobre aquel desecho físico, moral e intelectual -son sus palabras- y lo hizo en un libro que los nuevos chicos de la derecha golfa catalanista ni citan ni probablemente conocen. La 'Historia de La Vanguardia' escrita por Gaziel es fundamental para acercarnos al mundo que sufrimos”.

Per la seva part, el director de Crónica Global, Xavier Salvador, ha replicat amb una altra carta oberta​ on titlla Morán de trampós.