El Consell de la Diplomàcia Pública de Catalunya (Diplocat), el consorci que va impulsar la Generalitat per projectar-se a l'exterior, és alhora un objectiu del govern de Quim Torra, que pretén reobrir-lo, i també un organisme sota la lupa de la Guàrdia Civil. Segons Vozpópuli, els investigadors d'aquest institut armat han fet constar en un informe sobre la presumpta malversació relacionada amb l'1-O que el diari Ara va rebre del Diplocat 81.000 euros.

En concret, el mateix mitjà revela que, segons l'informe, "es pot determinar que el Diplocat va abonar a la societat Ara.cat la quantitat de 16.200 euros i té pendent el pagament de la quantitat de 10.800 euros" des del 14 de febrer del 2017, quan el Tribunal Constitucional va tombar la convocatòria del referèndum. Així mateix, la Guàrdia Civil afegeix que fins llavors l'Ara havia rebut "pel procés de transició nacional" 64.800 euros.

L'informe també reflecteix pagaments a la productora Batabat, encarregada del vídeo Help Catalonia. Save Europe. A capdavant de Batabat hi ha l'empresari Oriol Soler, considerat un dels cervells a l'ombra del procés. Va ser fundador, president i editor de l'Ara.

D'altra banda, El Confidencial publica que la Fiscalia ha sol·licitat que es determini la despesa de l'obertura dels més de 2.300 centres de votació de l'1-O. En concret, la despesa derivada de l'ús de l'aigua, llum, telèfon, neteja, personal i mitjans informàtics.