Per segon any consecutiu, aquesta nit de Nadal, TV-3 ha decidit relegar el discurs de Nadal del rei Felip VI al canal informatiu 3/24, una decisió que ja va resultar polèmica l'any passat i que fonts de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) van atribuir a pressions dels partits independentistes.

El missatge nadalenc del Rei no s'emetrà per TV-3, sinó que passarà a oferir-se pel 3/24, canal informatiu que té una audiència considerablement menor. Aquest mes de desembre, el canal 3/24 acumula una quota mitjana del 2,2% per un 13,4% de TV-3.

En general, l'emissió del missatge de Nadal del monarca sol donar molt bones audiències a les cadenes que l'emeten, especialment a la pública TVE-1 i les generalistes Antena 3 i Tele 5. Excepte Cuatro, que no sempre ho ha donat, i l'autonòmica basca ETB, que mai ho ha fet, a TV-3 sempre s'havia ofert, a excepció de l'any passat i del 2013, a causa d'una vaga dels seus treballadors. I les audiències havien estat molt bones.

Puigdemont demana al Rei que rectifiqui
El president cessat Carles Puigdemont, en una entrevista des de Brussel·les per Reuters, demana al rei Felip VI que aprofiti el missatge de Nadal per rectificar les seves paraules del 3 d'octubre quan, segons indica Puigdemont, el Rei va decidir "prendre part" i convertir-se en el "monarca del 155 i del Govern espanyol".