La picabaralla entre Junts per Catalunya i ERC per fer-se amb el control dels mitjans públics, especialment de TV3, és pública i notòria. Els partits que governen Catalunya havien pactat repartir-se el botí de la següent manera: la joia de la corona, TV3, quedava en mans d'Esquerra, tant la presidència de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) com la direcció de la tele pública. D'altra banda, l'acord diu que la direcció de Catalunya Ràdio passa a mans de JxCat. Així, els caps d'informatius s'alternen, el de TV3 per JxCat i el de Catalunya Ràdio per ERC.

Avui, El Periódico publicava que l'expresident Carles Puigdemont i els seus afins haurien bloquejat el pacte que repartia els mitjans públics com a represàlia per la topada dels socis de govern per la reacció a la suspensió de Puigdemont com a diputat.

La notícia, que vindria a corroborar l'intercanvi de cromos, ha creat malestar en el sector i preocupació entre el personal afectat. El Sindicat de Periodistes de Catalunya ha demanat "un desmentiment ràpid i públic per part dels partits del Govern de què hagin acordat qualsevol repartiment de la presidència de la Corporació i les direccions i caps d'informatius de TV3 i Catalunya Ràdio".

Si fos així, segons el SPC "seríem davant d'una vulneració flagrant de tota la legislació audiovisual pública catalana, treballada àrduament i amb molts obstacles interessats des de l'any 2000, que va ser capdavantera en la regulació democràtica de la informació pública".