Els nens que van participar a la cadena humana muntada per l'Assemblea Nacional per la Diada de Catalunya, i que van ser entrevistats per la televisió pública catalana, han generat un debat sobre els continguts informatius de la cadena a la premsa escrita d'abast estatal. 'La Razón' ha auditat els continguts emesos per TV3 i afirma que la televisió pública autonòmica "ensenya els nens la Catalunya idíl·lica i una Espanya corrupta i en crisi".

"Predominen les informacions amables sobre sardanes o excursions, i en l'àmbit polític es centren en la consulta de 2014 amb Mas i Junqueras com a protagonistes", diu el diari sobre els continguts que al·ludeixen a Catalunya.

En canvi, quan es parla d'Espanya, "potencien les notícies de contingut polític com les bondats de votar en blanc al Congrés, el càstig a Garzón o el desastre del Prestige". El rotatiu madrileny no s'està de recordar que TV3 "es va gastar 88.571 euros en el concert independentista del Camp Nou".

"CiU veu pedagògic mostrar a TV3 nens independentistes. La Generalitat diu que criticar el programa és proper a la censura i demana un informe contra els mitjans que equiparen nacionalisme i feixisme", reprodueix el diari 'El Mundo'.

De la premsa estatal, només 'El País', que va ser qui va descobrir el cas, dur a portada la no recusació del president del Tribunal Constitucional: "el Constitucional avala el president que va ocultar la seva militància al PP. Rebutjades 26 recusacions catalanes per nou vots a dos". La resta de diaris d'àmbit estatal no se'n fan ressò.