L'empresa Grup les Notícies de Catalunya SLU, que edita el diari El Nacional i administra José Antich, exdirector de La Vanguardia, ha portat la Generalitat als jutjats. Ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra el repartiment de les subvencions als diaris digitals que va fer l'any passat el departament de Presidència.

En concret, El Nacional va rebre una subvenció de la Generalitat de 65.277 euros, que José Antich considera injusta i insuficient. Els mitjans digitals que l'any passat van rebre més diners de l'administració catalana van ser: Ara (184.406 euros), Nació Digital (182.209 euros), Vilaweb (124.404 euros) i Avui (102.416 euros). La subvenció a El Periódico (65.022 euros) és pràcticament idèntica a la d'El Nacional.


El problema és que el diari de José Antich va sortir el març del 2016 i les dades que va utilitzar la Generalitat per calcular la subvenció són les referides a aquest exercici. Això explicaria que, malgrat l'èxit d'audiència que esgrimeix actualment El Nacional, l'ajuda pública fos de "només" 65.277 euros.


No deixa de ser xocant que el diari més identificat amb la línia independentista dels presidents Carles Puigdemont i Quim Torra pledegi contra la mateixa Generalitat perquè vol cobrar més diners en subvencions. Però les ajudes públiques que rep El Nacional són múltiples i variades: per exemple, la contractació remunerada de José Antich i dels principals col·laboradors del diari (Iu Forn, Bernat Dedéu, Enric Vila…) en nombroses tertúlies i programes de TV3 i Catalunya Ràdio.